Thursday, November 1, 2012

Vivix - Satu penemuan revolusionari


Vivix™ contains a unique botanical blend of Polygonum Cuspidatum, Muscadine grape, European Elderberry and Purple Carrot which are rich in polyphenols. Polyphenols are a group of phytochemicals that are plant-derived compounds with antioxidant and cellular aging benefits.
Vivix adalah satu penemuan revolusionari dalam anti-penuaan pada tahap selular. Tahap selular bermaksud pada tahap sel di dalam badan kita. Lebih satu juta botol Vivix telahpun dijual selepas diperkenalkan oleh Shaklee setahun yang lalu.
Vivix merupakan makanan tambahan (supplement) anti-penuaan terbaik didunia yang dibangunkan selepas penyelidikan bertahun-tahun oleh Shaklee. Di dalam kajian makmal, ramuan Vivix telah menunjukkan impak kepada 4 mekanisma penting penuaan pada tahap selular iaitu:
1. Kerosakan DNA
Setiap hari, setiap sel tubuh diserang oleh hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA. Serangan-serangan ini merosakkan pangkalan data genetik, menghasilkan satu 'typo' (kesilapan daripada yang asal) yang akan mengganggu fungsi sel dan kepanjajangan umur manusia. - Ramuan Vivix melindungi dan memperbaiki selular DNA.
2. Pengawalan Genetik
Pengawalan genetik menyumbang kepada kemerosotan umur pada tahap selular. Di dalam satu penemuan utama, ujian klinikal terbaru menunjukkan ramuan Vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan tahap selular.
3. Pengeluaran tenaga yang kian menurun oleh sel-sel
Mitochondria (penjana tenaga) di dalam sel menghasilkan tenaga yang kita perlukan. Apabila kecekapan mitochondria menurun, fungsi sel turut menurun. - Ramuan Vivix menggalakkan biogenesis (pembentukan baharu) mitochondria untuk meningkatkan tahap tenaga dalam sel.
4. Penimbunan protein AGE
Penimbunan berlebihan protein AGE (Advanced Glycation End Products) boleh menyebabkan kerosakan tahap selular yang akan mengganggu keutuhan sel dan kepanjangan umur. - Ramuan Vivix adalah 10x lebih kuat dari resveratol (kandungan unik dalam anggur 'muscadine') untuk melambatkan pembentukan protein AGE.


* PERHATIAN:
Vivix tidak disarankan kepada ibu mengandung dan menyusukan anak.
Vivix perlu disimpan dalam peti sejuk kerana penghasilannya dari bahan semulajadi memerlukan suhu rendah agar tahan lebih lama.

** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

Boleh hubungi saya melalui:

sms: 012-2923 994
emel: adzah.adam[at]gmail.com
fb: Adzah Adam
ID Shaklee: 888149




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...