Friday, August 30, 2013

Mengapa pilih Shaklee? Why Shaklee?

Diekstrak daripada blog kakjah.com dan fortydays.co.za

Di pasaran sekarang terdapat pelbagai jenis vitamin dan supplemen. Vitamin dan supplemen tersebut terbahagi kepada 2 jenis iaitu vitamin semulajadi dan vitamin sintetik.



Vitamin semulajadi
Vitamin semulajadi adalah vitamin yang diekstrak daripada bahan semulajadi. Vitamin semulajadi dihasilkan dari bahan-bahan makanan kita, jadi ianya bertindak dengan lebih baik dan semulajadi dengan tubuh. Ia tidak mendatangkan kesan sampingan dan memberi kesan yang lebih baik.

Vitamin sintetik
Vitamin sintetik adalah vitamin buatan yang dibuat oleh manusia melalui tindak balas kimia. Walaupun formulanya sama, ianya tetap tidak sama dengan vitamin semulajadi apatah makanan asli. Ini kerana penghasilannya pun bukan daripada sumber makanan. Vitamin sintetik memberi kesan sama ada jangka masa pendek atau panjang.

Untuk contoh yang mudah, anda akan jumpa silica gel dalam sesetengah vitamin. Fungsi silica gel adalah bagi mengelakkan pil tersebut daripada dirosakkan oleh wap air yang mungkin terperangkap di dalam botol. Silica gel adalah sejenis 'desiccant' iaitu ia berfungsi untuk menyerap lembapan. Sebab itulah kita akan jumpa silica gel dalam kotak-kotak kasut kulit bagi mengelakkan pertumbuhan kulat. Kadang-kadang dalam kotak elektrik pun ada diletakkan silica gel bagi menghalang lembapan merosakkan alatan tersebut. 

Sebenarnya silica gel adalah bahan yang tidak sepatutnya ada dalam makanan tambahan khusunya vitamin. Ini kerana apabila adanya kehadiran silica gel, vitamin itu adalah dalam golongan sintetik.

Semua vitamin Shaklee tidak disertakan dengan silica gel. Kenapa? Sebab vitamin keluaran Shaklee adalah semulajadi. Ramai tidak mahu membeli vitamin semulajadi dengan alasan harganya mahal. Namun kita perlu sedar harga vitamin semulajadi sebenarnya mampu milik dan tidak membebankan. Kesihatan yang baik adalah pelaburan yang menguntungkan. Shaklee adalah asli, tanpa pewarna tambahan, pengawet, perasa dan silica gel. Jika anda berkemampuan apa salahnya beli yang lebih baik? Pilihan di tangan kita.

Berhati-hatilah dengan set supplemen yang datangnya dengan silica gel. Sebab itulah anda perlu memilih Shaklee berbanding vitamin lain.

Hubungi saya untuk maklumat lanjut dan konsultansi

sms/Whatsapp/Line: 012-2923 994
email: adzah.adam@gmail.com

1 comment:

  1. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    Giaonhan247 chuyên dịch vụ vận chuyển hàng đi mỹ cũng như dịch vụ ship hàng mỹ từ dịch vụ nhận mua hộ hàng mỹ từ trang ebay vn cùng với dịch vụ mua hàng amazon về VN uy tín, giá rẻ.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...