Wednesday, March 6, 2013

Kekejangan kaki di waktu malam


Kekejangan kaki adalah sakit yang berasal dari otot di kaki. Ia biasanya berlaku samada di otot betis, di bawah dan di belakang lutut, tetapi kekejangan yang menyakitkan boleh berlaku di pergelangan kaki, tulang kering, dan otot besar paha.

Langkah-langkah ini boleh membantu meringankan keadaan ini:

Fikirkan tentang keadaan anda. Adakah anda mempunyai keadaan seperti, fibromyalgia (kesakitan jangka panjang di seluruh badan, sendi, otot, tendon, dan lain-lain tisu lembut. Juga dikaitkan dengan keletihan, masalah tidur, sakit kepala, kemurungan, dan kebimbangan) atau neuropati yang boleh membuatkan anda lebih terdedah kepada kekejangan? Atau adakah anda menghidap diabetes? Tekanan darah tinggi?


Adakah anda mengambil sebarang ubat-ubatan? Sesetengah ubatan boleh menyebabkan kekejangan.

Cuba senaman regangan. Regangkan hamstrings anda, otot paha dalaman, dan quadriceps, tetapi secara lembut dan tidak keterlaluan. Terdapat banyak panduan bergambar di internet untuk setiap senaman.

Kekal hangat. Otot dingin adalah lebih cenderung untuk kejang. Walaupun cuaca malam mungkin hangat, apabila anda tidur, anda menjadi lebih sensitif kepada kesejukan. Selimut dapat membantu memantulkan haba badan anda kepada anda, dan otot lebih kurang berkemungkinan untuk kejang.

Ambil Potassium, Kalsium dan/atau tambahan Magnesium. Kekurangan mana-mana mineral ini boleh menyebabkan kekejangan kaki.

Oleh itu, tunggu apa lagi! Ostematrix daripada Shaklee diperbuat daripada mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus, vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama untuk penyerapan yang lebih baik oleh tubuh.

Selain daripada membantu melegakan kekejangan kaki dan kebas-kebas, Ostematrix juga bermanfaat untuk:

Menguatkan tulang - kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

Meringankan stres - ia mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, menggalakkan tidur dengan lebih selesa, membaiki jantung berdebar, sakit kepala dan pitam.

Pengalkalian tubuh - kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ia juga menghalang obesiti semasa tua. Kalsium juga membantu penyerapan nutrien dengan lebh baik dan merangsang detoksifikasi.

Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik.

Selain kasium, Ostematrix juga mengandungi:

Vitamin D: ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka. Vegetarian, individu melebihi 55 tahun, ibu hamil dan kanak-kanak perlu mengambil supplemen Vitamin D.

Magnesium: adalah ion positif nombor 2 penting di dalam tubuh kita. Ia membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan jantung pesakit jantung, memudahkan rembesan sisa dari perut dan usus, melarut dan mengurangkan formasi batu karang.

Zink, boron, manganes dan kuprum: memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan menghalang artritis. 


Testimoni daripada pengguna (Kredit: mommyiskandar.com)





** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

Boleh hubungi saya melalui:

sms: 012-2923 994
emel: adzah.adam[at]gmail.com
fb: LetsBeBeautifulTogether
Shaklee ID: 888149

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...