Tuesday, October 1, 2013

Cergas dengan set pantang Shaklee

Assalammualaikum semua...

Hari ni saya nak kongsikan kegembiraan dan rasa syukur saya kerana beberapa kawan saya yang telah mengambil set berpantang Shaklee memberikan respon yang positif.



Dan lagi seorang kawan ofis suami saya juga kata dia rasa bertenaga dan sihat sepanjang berpantang sejak mengambil set berpantang Shaklee tidak seperti semasa anak pertamanya sebelum ini.

Apa yang ada dalam set berpantang Shaklee ni?


Vitalea
Memandangkan ibu-ibu kehilangan banyak darah sewaktu melahirkan maka ibu-ibu perlulah memastikan pengambilan makanan yang seimbang dan berkhasiat agar dapat menggantikan semula darah yang keluar semasa proses melahirkan. Zat besi sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. Kekurangan zat besi boleh menyebabkan ibu kelihatan pucat, letih, lesu dan tak bermaya. Bagi ibu yang mempunyai niat menyusukan anak perlulah memastikan pengambilan zat besi dititikberatkan agar pertumbuhan dan pembesaran anak adalah sangat baik.

B-Complex
Ia juga perlu dalam penghasilan sel darah merah di samping ia membantu menstabilkan hormon. Kekurangan  B complex boleh menyebabkan ibu yang di dalam pantang mengalami gangguan emosi atau lebih dikenali sebagai meroyan. B complex sangat penting membantu kita menjadi bertenaga dan emosi turut lebih seimbang.

Zinc
Ianya adalah antara galian yang sangat penting dalam membantu proses pemulihan. Zinc membantu mempercepatkan proses baik luka dalam badan kita. Ikan haruan antara makanan yang kaya dengan zinc. Pengambilan zinc bagi ibu yang menyusu turut memberi kesan pada bayi di mana ia membantu anak yang disusukan membesar dengan baik dan mengikut graf pembesaran bayi.

Selain itu, ibu-ibu digalakkan juga untuk mengambil ESP untuk kecergasan dan pemulihan stretch mark serta menambah susu ibu dan Ostematrix untuk menambah kalsium dalam badan ibu yang telah banyak hilang semasa mengandung dan melahirkan bayi sebagai nilai tambah untuk set ini. Bukan sahaja ibu yang gembira, bayi juga membesar dengan sihat dan ceria!


Boleh hubungi saya melalui:

sms/whatsapp/line: 012-2923 994
emel: adzah.adam[at]gmail.com
fb: LetsBeBeautifulTogether
Shaklee ID: 888149

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...