Monday, February 4, 2013

OmegaGuard - Minyak ikan terbaik di dunia


Omega Guard daripada Shaklee diperbuat daripada Minyak ikan terbaik di dunia. Ia diekstrak daripada ikan air laut sejuk iaitu sardin, mackerek, herring dan anchovies di peraiaran negara Jepun.

Ia bukan daripada hati minyak ikan malah Omega Guard adalah 3 kali lebih tumpat daripada ketumpatan hati minyak ikan.

Berbanding dengan produk omega di pasaran, Omega Guard merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spektrum penuh 7 jenis asid lemak Omega-3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi.

Satu sajian Omega Guard dapat membekalkan 905mg asid-lemak Omega-3 EPA dan DHA.



Mari kita tengok apa manfaat utama Omega Guard Shaklee:

1. Asid lemak: Omega-3 merupakan asid lemak yang penting yang tidak dapat dihasilkan oleh badan kita. Oleh itu, kita perlu mengambilnya daripada makanan. Omega-3 membantu rembesan prostaglandin dengan lebih berkesan untuk menghalang prostetomegaly dan membuang air kecil yang timbul daripada punca andropos. ia juga boleh mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS, membuatkan kulit licin dan kemerah-merahan.

2. Mencegah penyakit saluran darah dan strok: DHA dan EPA boleh menentang thrombosis (formation of a blood clot inside a blood vessel), tekanan darah tinggi dan peredaran darah yang lebih lancar. Oleh sebab itu, ia amat efektif untuk mengekalkan tekanan darah normal, pembekuan darah di dalam badan, membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolesterol LDL, mengawal masalah obesiti, mencegah arteriosclerosis (hardening of the arteries), myocardial infarction (heart attack) dan membantu mengurangkan risiko penyakit jantung.

3. Membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin dan membantu perkembangan memori - DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan. Susu ibu mengandungi kandungan DHA yang tinggi. DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah penyakit Alzheimer, memelihara penglihatan dan pendengaran dan mencegah migrain. Satu hidangan OmegaGuard dapat membekalkan 905mg asid-asid lemak omega-3 EPA dan HDA.

4. Meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru - mengawal sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit, psoriasis (a common skin condition that causes skin redness and irritation), demam hay (symptoms affecting the nose. These symptoms occur when you breathe in something you are allergic to, such as dust, dander, insect venom, or pollen), bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupus erythematosus) dan penyakit buah pinggang.

5. Menentang kanser - kajian telah menunjukkan bahawa Omega-3 boleh mencegah kanser paru-paru, payudara, prostat, dan kolon. la juga boleh meningkatkan enterogastritis (inflammation of the small intestine and stomach), merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif.

6. Memelihara fungsi-fungsi sendi (arthritis) - Paras asid lemak Omega-3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia mencegah arthritis, memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout dengan efektif.

7. Mencegah insomnia dan membantu mengurangkan tekanan - Kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental, termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan (anxiety), neurasthenia (a psychological disorder characterized by chronic fatigue and weakness, loss of memory, and generalized aches and pains), insomnia, autism, kanak-kanak hiperaktif dan penyakit schizophrenia (mental disorder characterized by a breakdown of thought processes and by poor emotional responsiveness).




American Public Health Association mengesyorkan makan ikan laut air dalam sekurang-kurangnya saiz kad permainan (playing cards) sebanyak dua kali seminggu yang mengandungi paras asid lemak Omega-3. la membantu mengurangkan risiko penyakit jantung sebanyak 44%.







Kenapa ikan air laut dalam


Pada tahun 1970, seorang saintis Amerika, pemenang Nobel Price, telah menemui satu rahsia: Penduduk Eskimo yang hidup dalam persekitaran yang berbeza mempunyai tahap kesihatan yang berbeza.


Orang Eskimo yang hidup di Greenland,Denmark yang bekerja sebagai nelayan tidak menghidapai masalah sakit jantung, lelah, tekanan darah tinggi, dan kencing manis. Manakala, kaum Eskimo yang menetap di Amerika Utara, yang berkerja sebagai pemburu, dan makanan utama mereka ialah daging yang mengandungi banyak kolestrol, menghadapi banyak masalah kesihatan yang berkaitan dengan jantung.

Penyelidikan lanjut mengenal ikan air laut sejuk menunjukkan: ikan dari air laut mengandungi asid lemak tidak tepu yang sangat tinggi, iaitu EPA dan HDA yang boleh merendahkan lemak dalam darah, menurunkan pengumpulan platlet darah dan melambatkan pembentukan thrombus (blood clot), merawat penyakit lelah dan alahan kulit dengan berkesan.


** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

Boleh hubungi saya melalui:

sms: 012-2923 994
emel: adzah.adam[at]gmail.com
fb: LetsBeBeautifulTogether
Shaklee ID: 888149

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...